1. Foretag et køb hos Ornestationmors.dk
2. Priser
3. Betaling
4. Levering
5. Fragtomkostninger
6. Personlige oplysninger
7. Fortrydelsesret
8. Reklamation
9. Returnering
10. Ansvarsfraskrivelse
11. Kontaktoplysninger
12. Ikrafttrædelse
1. Foretag et køb hos Ornestationmors.dk
• Find den eller de varer du ønsker at købe, og læg dem i indkøbskurven.
• Vælg ”Min Kurv” og ”Gå til bestilling”.
• Bestillingsmetode: Her kan du vælge at handle som ”Gæst” eller ”Oprette en privat konto” hos os. Er du erhvervskunde skal du kontakte Ornestation Mors telefonisk for at blive oprettet som erhvervskunde.
• Bestillingsadresse: Udfyld dine oplysninger og vælg ”Fortsæt”
• Leveringsform: Udfyld og vælg ”Fortsæt”
• Betalingsform: Der kan betales med Dankort og Mobile Pay. Vælg ”Fortsæt”
• Godkend ordre: Check alle oplysninger er korrekte og se vore Handelsbetingelser. Vælg ”Gennemfør ordre”, hvorefter du sendes til betalingen.
• Du vil efterfølgende modtage en mail med ordrebekræftelse, hvorefter dine varer vil blive afsendt og vi modtager din betaling.
2. Priser
Prisen for en vare er angivet ud for varen på hjemmesiden. Prisen er angivet incl. moms. Det er varens pris på købstidspunktet, som kunden skal betale.
3. Betaling
Hos Ornestation Mors E-shop kan følgende betalings-/kreditkort benyttes som betalingsmiddel: Dankort og Mobile Pay.
Betalingstransaktionen foregår via en sikret krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer) Betalingsbeløbet trækkes tidligst på betalings-/kreditkortet, når varerne afsendes fra Ornestations Mors E-shop.
Varer købt i Ornestation Mors E-shop kan ikke betales via Netbank.
Når kunden betaler med et betalingskort, er kunden sikret mod misbrug uden selvrisiko, idet betalingen sker via SSL. Endvidere kan en kunde i tilfælde af misbrug forlange, at kortudstederen (af et i Danmark udstedt betalingskort)/betalingsformidleren tilbagefører en betaling til kundens betalingskortkonto. Angående hæftelses og ansvarsregler i øvrigt henvises til blandt andet Lov om visse betalingsmidler.
4. Levering
Ornestation Mors E-shop bestemmer forsendelses-/transportmåden, hvilket blandt andet kan være aktuelt ved porøse varer og/eller porøs produktemballage.
Alle ordrer som er afgivet på lagervarer hverdage inden kl. 15.00 (fredag inden kl. 11.00) vil normalt blive afsendt samme dag, dog undtaget weekender.
Kunden vil modtage pakken normalt indenfor 1-3 hverdage.
Vi forbeholder os retten til at foretage dellevering i forbindelse med restordrer. Du skal som kunde ikke betale ekstra i fragt for dellevering af restordrer. Risikoen for varerne overgår til dig, når du modtager varerne.
Varer mærket "Direkte levering" leveres direkte fra Ornestation Mors's leverandører. Ved sådanne køb kan Ornestation Mors E-shop ikke oplyse leveringstidspunkter. Levering til Bornholm kan ikke ske som "Direkte levering". Ornestation Mors E-shop tager forbehold for, at de fysiske forhold ved og på leveringsstedet skal kunne muliggøre levering som forudsat.
Levering finder sted i hele Danmark, dog undtaget til ikke-brofaste øer, Grønland og Færøerne, men dog inklusiv Bornholm.
Levering til ikke-brofaste øer kan ske efter særskilt aftale.
5. Fragtomkostninger
Udover varens pris skal kunden betale for forsendelsen/transporten af varen til den adresse, som kunden har oplyst. Priserne for fragt er p.t DKK 100,- inkl. moms.
Ved køb over 1.875 incl. moms leverer vi din ordre fragtfrit.
6. Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på www.ornestationmors.dk, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Ornestation Mors.
Ornestation Mors E-shop følger den til enhver tid gældende ”Private Policy”, som i øvrigt gælder ved brug af OrnestationMors.dk på Internettet, og som kan læses under menupunktet ”Privatlivspolitik” på Ornestationmors.dk.
7. Fortrydelsesret for forbrugeren
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Ornestationmors.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare, og du skal inden fristens udløb have gjort fortrydelsesretten gældende over for Ornestation Mors E-shop samt have afsendt varen til Ornestation Mors E-shop.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, såfremt varen er ubrugt, og er i den originale emballage, som i det væsentlige skal være ubeskadiget, og der vedlægges en udskrift af kvitteringen og/eller fakturaen til Ornestations Mors E-shop. Varen må IKKE have været i staldmiljø. Ornestation Mors tilbagebetaler købesummen til den kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling. Du skal betale portoen/fragten i forbindelse med returneringen.
Du skal sammen med varen, som du ønsker at returnere, vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen. Bemærk venligst, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg. F.eks. beklædning med dit tryk på.
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Der kan derfor ikke returneres f.eks. foderprodukter der er åbnet.
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
8. Reklamationsret for forbrugeren
Når du handler hos www.Ornestationmors.dk som forbruger, har du 24 måneders reklamationsfrist. Det betyder, at såfremt der foreligger en berettiget og rettidig reklamation angående en vare købt i Ornestation Mors E-shop, foretager Ornestation Mors et af følgende, dog under stadig respekt af de til enhver tid gældende ufravigelige regler, som følger af den danske købelovgivning:
- bytter varen,
- giver afslag i prisen,
- får varen repareret/udbedret, eller
- tilbagebetaler købesummen.
Du skal sammen med varen, som du ønsker at returnere, vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen. Bemærk venligst, vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Kunden skal altid reklamere indenfor ”rimelig” tid efter, at kunden har opdaget manglen.
Såfremt kunden reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Ornestation Mors E-shop skal betale portoen/fragten i forbindelse med fremsendelsen af en ombyttet eller repareret/udbedret vare til kunden. Kunden skal betale portoen/fragten i forbindelse med Ornestation Mors E-shops returnering af varen til kunden, hvis kundens reklamation ikke var berettiget eller rettidig.
Såfremt købesummen skal tilbagebetales til kunden, overføres købesummen til den kreditkort- konto, hvorfra der er sket betaling.
9. Fejllevering
Hvis Ornestation Mors E-shop har fremsendt en forkert vare i forhold til kundens bestilling, da refunderer Ornestation Mors E-shop portoen/fragten i forbindelse med kundens returnering af den fremsendte, forkerte vare til Ornestation Mors E-shop ved at indbetale beløbet til den kre- ditkort-konto, hvorfra der er sket betaling ellers sender Ornestation Mors via mail en returlabels til kunden.
Måtte kunden ikke modtage erstatningsleverancer, da refunderes købesummen/portoen og fragten ved indbetaling af beløbet til det kreditkortkonto, hvorfra der oprindelig er sket betaling.
10. Ansvarsfraskrivelse
Ornestation Mors E-shop fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle trykfejl i tekst, priser med mere, fejl i illustrationer/fotos, systemfejl, udsolgte varer, varer i restordre, leveringstider/ forsinkelser, ændringer i valutakurser, kunders fejlbestillinger og force majeure.
11. Kontaktoplysninger
Ornestation Mors E-shop kan kontaktes som følger:
Ornestation Mors Aps
Gammel Møllevej 97
7970 Redsted
CVR: 15 69 29 87
Email: info@ornestationmors.dk
Tel: +45 9776 2133
Mandag – torsdag: kl. 07.00 – 15.00 og fredag: kl. 07.00 – 12.00 Weekender: Lukket
12. Ikrafttræden
Disse salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft 1. maj 2017 og gælder for alle køb foretaget på www.Ornestationmors.dk