Skip to Main Content »

Ornestation Mors ApS
 

Din indkøbskurv er tom.

You're currently on:

Indholdsfortegnelse

Salgs- og leveringsbetingelser for Webshop i forbindelse med Kvikkøbvarer

Disse salgs og leveringsbetingelser er kun gældende for varer annonceret og bestilt på
www.Ornestationmors.dk. I tilfælde af køb på anden vis er købelovens regler umiddelbart
gældende

Indholdsfortegnelse

  1. Foretag et køb hos Ornestationmors.dk
  2. Priser
  3. Betaling
  4. Levering
  5. Fragtomkostninger
  6. Personlige oplysninger
  7. Fortrydelsesret
  8. Reklamation
  9. Returnering
  10. Ansvarsfraskrivelse
  11. Kontaktoplysninger
  12. Ikrafttrædelse
  1. Foretag et køb hos Ornestationmors.dk

    • Find den eller de varer du ønsker at købe, og læg dem i indkøbskurven.
    • Vælg ”Min Kurv” og ”Gå til bestilling”.
    • Bestillingsmetode: Her kan du vælge at handle som ”Gæst” eller ”Oprette en
      privat konto” hos os. Er du erhvervskunde skal du kontakte Ornestation Mors
      telefonisk for at blive oprettet som erhvervskunde.
    • Bestillingsadresse: Udfyld dine oplysninger og vælg ”Fortsæt"
    • Leveringsform: Udfyld og vælg ”Fortsæt”
    • Betalingsform: Der kan betales med Dankort og Mobile Pay. Vælg ”Fortsæt”
    • Godkend ordre: Check alle oplysninger er korrekte og se vore Handelsbetingelser.
      Vælg ”Gennemfør ordre”, hvorefter du sendes til betalingen.
    • Du vil efterfølgende modtage en mail med ordrebekræftelse, hvorefter dine varer
      vil blive afsendt og vi modtager din betaling.
  2. Priser

    Prisen for en vare er angivet ud for varen på hjemmesiden. Prisen er angivet incl. moms. Det er
    varens pris på købstidspunktet, som kunden skal betale.

  3. Betaling

    Hos Ornestation Mors E-shop kan følgende betalings-/kreditkort benyttes som betalingsmiddel:
    Dankort og Mobile Pay.
    Betalingstransaktionen foregår via en sikret krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer)
    Betalingsbeløbet trækkes tidligst på betalings-/kreditkortet, når varerne afsendes fra
    Ornestations Mors E-shop.

    Varer købt i Ornestation Mors E-shop kan ikke betales via Netbank.
    Når kunden betaler med et betalingskort, er kunden sikret mod misbrug uden selvrisiko, idet
    betalingen sker via SSL. Endvidere kan en kunde i tilfælde af misbrug forlange, at
    kortudstederen (af et i Danmark udstedt betalingskort)/betalingsformidleren tilbagefører en
    betaling til kundens betalingskortkonto. Angående hæftelses og ansvarsregler i øvrigt henvises
    til blandt andet Lov om visse betalingsmidler.

  4. Levering

    Ornestation Mors E-shop bestemmer forsendelses-/transportmåden, hvilket blandt andetkan
    være aktuelt ved porøse varer og/eller porøsproduktemballage.

    Alle ordrer som er afgivet på lagervarer hverdage inden kl. 15.00 (fredag inden kl. 11.00) vil
    normalt blive afsendt samme dag, dog undtaget weekender.

    Kunden vil modtage pakken normalt indenfor 1-3 hverdage.

    Vi forbeholder os retten til at foretage dellevering i forbindelse med restordrer. Du skal som
    kunde ikke betale ekstra i fragt for dellevering af restordrer. Risikoen for varerne overgår til dig,
    når du modtager varerne.

    Varer mærket "Direkte levering" leveres direkte fra Ornestation Mors's leverandører. Ved så-
    danne køb kan Ornestation Mors E-shop ikke oplyse leveringstidspunkter. Levering til Born-
    holm kan ikke ske som "Direkte levering". Ornestation Mors E-shop tager forbehold for, at de
    fysiske forhold ved og på leveringsstedet skal kunne muliggøre levering som forudsat.

    Levering finder sted i hele Danmark, dog undtaget til ikke-brofaste øer, Grønland og
    Færøerne, men dog inklusiv Bornholm.

    Levering til ikke-brofaste øer kan ske efter særskiltaftale

  5. Fragtomkostninger

    Udover varens pris skal kunden betale for forsendelsen/transporten af varen til den adresse,
    som kunden har oplyst. Priserne for fragt er p.t DKK 75,- inkl. moms.

    Ved køb over 1.000 incl. moms leverer vi din ordre fragtfrit.

  6. Personlige oplysninger

    Ingen personlige oplysninger der registreres på www.ornestationmors.dk, bliver på noget
    tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer
    opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos
    Ornestation Mors.

    Ornestation Mors E-shop følger den til enhver tid gældende ”Private Policy”, som i øvrigt
    gælder ved brug af OrnestationMors.dk på Internettet, og som kan læses under menupunktet
    ”Privatlivspolitik” på Ornestationmors.dk.

  7. Fortrydelsesret for forbrugeren

    Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Ornestationmors.dk.

    Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare, og du skal inden fristens
    udløb have gjort fortrydelsesretten gældende over for Ornestation Mors E-shop samt have
    afsendt varen til Ornestation Mors E-shop.

    Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, såfremt varen er ubrugt, og er i den originale emballage,
    som i det væsentlige skal være ubeskadiget, og der vedlægges en udskrift af kvitteringen
    og/eller fakturaen til Ornestations Mors E-shop. Ornestation Mors tilbagebetaler købesummen
    til den kreditkort-konto, hvorfra der er sketbetaling. Du skal betale portoen/fragten i
    forbindelse med returneringen.

    Du skal sammen med varen, som du ønsker at returnere, vedlægge en kopi af
    ordrebekræftelsen eller fakturaen. Bemærk venligst, vi modtager ikke pakker sendt pr.
    efterkrav.

    Følgende varer er undtaget fortrydelsesretten:

    • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et
      tydeligt personligt præg. F.eks. beklædning med dit tryk på.
    • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Der kan
      derfor ikke returneres f.eks. foderprodukter der er åbnet.
    • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige
      årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter
      leveringen.
  8. Reklamationsret for forbrugeren

    Når du handler hos www.Ornestationmors.dk som forbruger, har du 24 måneders
    reklamationsfrist. Det betyder, at såfremt der foreligger en berettiget og rettidig reklamation
    angående en vare købt i Ornestation Mors E-shop, foretager Ornestation Mors et af følgende,
    dog under stadig respekt af de til enhver tid gældende ufravigelige regler, som følger af den
    danske købelovgivning:

    • Bytter varen,
    • giver afslag i prisen,
    • får varen repareret/udbedret, eller
    • tilbagebetaler købesummen

    Du skal sammen med varen, som du ønsker at returnere, vedlægge en kopi af
    ordrebekræftelsen eller fakturaen. Bemærk venligst, vi modtager ikke pakker sendt pr.
    efterkrav.

    Kunden skal altid reklamere indenfor ”rimelig” tid efter, at kunden har opdaget manglen.
    Såfremt kunden reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil
    reklamationen altid være rettidig.

    Ornestation Mors E-shop skal betale portoen/fragten i forbindelse med fremsendelsen af en
    ombyttet eller repareret/udbedret vare til kunden. Kunden skal betale portoen/fragten i
    forbindelse med Ornestation Mors E-shops returnering af varen til kunden, hvis kundens
    reklamation ikke var berettiget eller rettidig.
    Såfremt købesummen skal tilbagebetales til kunden, overføres købesummen til den kreditkort
    konto, hvorfra der er sket betaling.

  9. Fejllevering

    Hvis Ornestation Mors E-shop har fremsendt en forkert vare i forhold til kundens bestilling, da
    refunderer Ornestation Mors E-shop portoen/fragten i forbindelse med kundens returnering af
    den fremsendte, forkerte vare til Ornestation Mors E-shop ved at indbetale beløbet til den
    kreditkort-konto, hvorfra der er sket betaling ellers sender Ornestation Mors via mail en
    returlabels til kunden.

    Måtte kunden ikke modtage erstatningsleverancer, da refunderes købesummen/portoen og
    fragten ved indbetaling af beløbet til det kreditkortkonto, hvorfra der oprindelig er sket
    betaling

  10. Ansvarsfraskrivelse

    Ornestation Mors E-shop fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle trykfejl i tekst, priser med
    mere, fejl i illustrationer/fotos, systemfejl, udsolgte varer, varer i restordre, leveringstider/
    forsinkelser, ændringer i valutakurser, kunders fejlbestillinger og force majeure.

  11. Kontaktoplysninger

    Ornestation Mors E-shop kan kontaktes som følger:

    Adresse: Ornestation Mors e-shop, Gammel Møllevej 97, 7970 Redsted

    CVR-nr. 15 69 29 87.

    Email: info@ornestationmors.dk

    Telefon: 9776 2133,

    Mandag – torsdag: kl. 07.00 – 15.00 og fredag: kl. 07.00 – 12.00 Weekender: Lukket

  12. Ikrafttræden

    Disse salgs- og leveringsbetingelser er trådt i kraft 1. maj 2017 og gælder for alle køb
    foretaget på www.Ornestationmors.dk

Salgs- og Leveringsbetingelser for Erhverv

  1. Salgsbetingelser
  2. Priser
  3. Betaling
  4. Levering og forsinkelse ved salg af andet end sæd
  5. Levering og forsinkelse ved salg af sæd
  6. Risikoens overgang
  7. Mangler ved Kvikkøbvarer
  8. Mangler ved den leverede sæd
  9. Videresalgsforbud
  10. Ejendomsret
  11. Produktansvar ved salg af andre produkter end sæd
  12. Produktansvar ved salg af sæd
  13. Købers undersøgelsespligt
  14. Persondataret
  15. Voldgift
  16. Tvistligheder i øvrigt

Ornestation Mors Aps

Gammel Møllevej 97

7970 Redsted

CVR: 15 69 29 87

Email: info@ornestationmors.dk

Tel: +45 9776 2133



Erhvervsdrivende skal logge ind på deres erhvervs konto, hvis de vil foretage køb under

Ornestations Mors Erhvervs webshop. Klik oppe i højre hjørne for at logge ind, hvorefter der vil stå ”Velkommen til [Kundens navn]”.

  1. Salgsbetingelser

    1.1. Disse salgs- og leveringsbetingelser vedrører Ornestation Mors’ salg af sæd, produkt- artikler, herunder insemineringsudstyr og kvikkøbsprodukter, og således i det hele taget alt salg som gennemføres af Ornestation Mors overfor erhvervskunder og finder anvendelse i det omfang, de ikke fraviges ved anden skriftlig aftale. Betingelserne er gældende uanset, hvorledes salget gennemføres til erhvervskunder.

  2. Priser

    2.1. Opdaterede priser på kvikkøbvarer kan ses på Ornestationmors.dk.

    2.2. Alle priser er incl. emballage, men excl. moms, ekspeditionsgebyr og forsendelsesomkostninger.

  3. Betaling

    3.1. Betalingsbetingelserne er løbende måned + 12 dage.

    3.2 Betalinger efter sidste rettidige betalingsdato vil blive pålagt en rente på 1,5% pr. påbegyndt måned.

  4. Levering og forsinkelse ved salg af andet end sæd

    4.1. Disse leverings- og forsinkelsesbetingelser finder anvendelse ved køb hos Ornestation Mors, jf. dog pkt. 5 vedrørende levering og forsinkelse ved salg af sæd.

    4.2. Ornestation Mors bestemmer forsendelses-/transportmåden, hvilket blandt andet kan være aktuelt ved porøse varer og/eller porøs produktemballage.

    4.3. Køber kan ikke rejse krav af nogen art mod Ornestation Mors i tilfælde af forsinkelse. Køber vil så vidt muligt modtage meddelelse om, at den opgivne leveringstid ikke kan holdes, og om hvornår levering kan påregnes.

    4.4. Ornestation Mors kan ansvarsfrit annullere en aftale om køb, hvis levering forhindres eller væsentligt vanskeliggøres.

    4.5. Ornestation Mors forbeholder sig retten til at foretage delleverancer i forbindelse med restordrer. Køber betaler ikke fragt for delleverancer i forbindelse med restordrer.

  5. Levering og forsinkelse ved salg af sæd

    5.1. Lev¬ering sker med Ornestation Mors’ egne biler, medmindre andet er aftalt mellem køber og Ornestation Mors.

    5.2. Hvis avler har bestilt navnesæd, giver Ornestation Mors så vidt muligt meddelelse til avler, hvis levering ikke kan ske.

    5.3. Køber kan ikke rejse krav af nogen art mod Ornestation Mors i tilfælde af forsinkelse af sæden. Køber vil så vidt muligt modtage meddelelse om, at den opgivne leverings- tid ikke kan holdes, og om hvornår levering kan påregnes.

    5.4. Ornestation Mors kan ansvarsfrit annullere en aftale om køb, hvis levering forhindres eller væsentligt vanskeliggøres.

  6. Risikoens overgang

    6.1. Risikoen for en leverance overgår til køber, når leverancen er kommet frem til køber eller er kommet frem på det aftalte afhentningstidspunkt.

  7. Mangler ved Kvikkøbvarer

    7.1. Ornestation Mors påtager sig i en periode på 12 på hinanden følgende måneder, efter levering af et solgt produkt har fundet sted jfr. pkt. 6, at foretage omlevering eller afhjælpning efter valg, når der foreligger mangler ved leverancen, som skyldes konstruktion, materiale eller fremstilling, jf. dog pkt. 8 vedrørende mangler over sæd.

    7.2. Afhjælpningen omfatter ikke sådanne tilfælde, hvor mangler skyldes, at leverancen ikke er blevet vedligeholdt og anvendt i overensstemmelse med Ornestation Mors el- ler producentens forskrifter.

    7.3. Hvis Ornestation Mors får mangelfulde leverancer eller dele tilbagesendt med henblik på omlevering eller reparation, skal Ornestation Mors bære omkostningerne og risikoen ved transporten.

    7.4. Køber er afskåret fra at kræve godtgørelse for det direkte og/eller indirekte tab, som køber er påført i forbindelsen med manglen.

    7.5. Ved fremsendelse til køber af leverancer eller dele i form af omlevering eller som reparerede dele, foregår transporten for Ornestation Mors eller producentens regning og risiko.

  8. Mangler ved den leverede sæd

    8.1. Hvis køber ikke opnår drægtighed ved brug af det købte produkt, eller produktet medfører mindre kuld, betyder det ikke umiddelbart, at det leverede produkt er defekt/utilstrækkelig.

    8.2. Køber kan højst kræve omlevering af produktet, såfremt det leverede er mangelfuld.

    8.3. Omlevering omfatter ikke sådanne tilfælde, hvor mangler skyldes, at leverancen ikke er blevet opbevaret og anvendt i overensstemmelse med Ornestation Mors og DanAvl ”Regler for DanAvl KS-stationer”.

    8.4. Hvis Ornestation Mors får mangelfulde leverancer eller dele tilbagesendt med henblik på omlevering, skal køber bære omkostningerne og risikoen ved transporten.

    8.5. Køber er afskåret fra at kræve erstatning, forholdsmæssigt afslag eller godtgørelse for det direkte eller indirekte tab, som køber måtte være blevet pådraget i henhold til manglen.

  9. Videresalgsforbud

    9.1. Køber skal underskrive købererklæring vedrørende DanAvl avls materiale og indsende denne til DanAvl inden køber er berettiget til at købe sæd fra Ornestation Mors ApS.

    9.2. Køber er berettiget til at sælge afkom i henhold til underskreven købererklæring.

    9.3. Køber skal anvende den leverede renracede sæd i egen bedrift og må ikke videresælge eller på anden måde overlade tredjemand brugen af den købte sæd/afkom.

    9.4. Videresalgsforbudet gælder ikke for afkom, hvis køber er godkendt som avls- eller opformeringsbesætning.

    9.5. Landbrug og Fødevarer, Svineproduktion kan efter forudgående anmodning herom meddele samtykke til videresalg af afkom. Landbrug og Fødevarer, Svineproduktions eventuelle samtykke vil være betinget af, at køber indgår aftale med Landbrug og Fødevarer, Svineproduktion om brugen af de købte dyr og betaling af royalty herfor – enten som et engangsbeløb eller som en løbende afgift.

  10. Ejendomsret

    10.1. Ejendomsretten til det købte forbliver ved Ornestation Mors, indtil fyldestgørende betaling er foretaget.

  11. Produktansvar ved salg af andre produkter end sæd

    11.1. Ornestation Mors har tegnet produktansvarsforsikring. Ornestation Mors påtager sig kun produktansvar for forhold, der er dækket af produktansvarsforsikringen. På købers anmodning udleveres kopi af forsikringsbetingelserne.

    11.2. Forvolder en leverance fra Ornestation Mors skade, er Ornestation Mors ansvarlig for personskade, hvis det bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelser begået af Ornestation Mors eller personer eller virksomheder, der har handlet på Ornestation Mors vegne.

    11.3. Ornestation Mors har intet ansvar for skade på løsøre eller fast ejendom.

    11.4. Ornestation Mors’ eventuelle ansvar omfatter ikke købers indirekte tab, herunder driftstab eller tabt fortjeneste.

  12. Produktansvar ved salg af sæd

    12.1. Ornestation Mors indestår for, at sædens kvalitet og sundhedstilstand opfylder de offentlige krav i Danmark, herunder at den leverede sæd kommer fra orner, der ikke har udvist kliniske symptomer på sygdom på opsamlingsdagen.

    12.2  Da den leverede sæd ikke kontrolleres for forekomst af uønskede vira eller sygdoms- kim, kan Ornestation Mors ikke gøres ansvarlig for fejl og defekter ved den leverede sæd og for følgerne ved brug af sæden udover, hvad der er fastsat i nedenstående punkter.

    12.3. Ornestation Mors er kun ansvarlig for skade – herunder smitte på det inseminerede dyr og købers øvrige besætning, som indtræder efter brug af den leverede sæd, hvis det bevises, at skaden skyldes fejl eller forsømmelser begået af Ornestation Mors eller personer eller virksomheder, der har handlet på Ornestation Mors’ vegne.

    12.4  Ornestation Mors’ ansvar omfatter i så tilfælde kun købers dokumenterede tab ved umiddelbare skader forårsaget som følge af fejl eller defekter ved den leverede sæd – dog højst kr. 5.000 pr. skadevoldende sædportion og maksimalt kr. 50.000 pr. besætning og skade, idet samtidig levering af flere skadeforvoldende sædportioner i denne sammenhæng betragtes som én skade. Ornestation Mors’ eventuelle ansvar omfatter i intet tilfælde købers indirekte tab, herunder tabt dækningsbidrag eller udgifter til reetableringen af besætningen, uanset på hvilket grundlag skaden er opstået. 

  13. Købers undersøgelsespligt

    13.1. Køber er forpligtet til straks at undersøge leverancen umiddelbart efter dens modtagelse for at kontrollere følgesedlens indhold og sikre sig, at det der den bestilte mængde, som er leveret. Samtidig forpligter køber sig til at sikre sig, at leverancen kvalitetsmæssigt er i overensstemmelse med det aftalte.

    13.2. Ornestation Mors’ ansvar overfor køber er betinget af, at køber giver Ornestation Mors meddelelse om sit krav straks, men senest 8 dage efter det tidspunkt, hvor køber burde have opdaget manglerne.

  14. Persondataret

    14.1. Ved køb på Ornestation Mors hjemmeside (Ornestationmors.dk) indsamles følgende oplysninger omkring køber: Navn, adresse, telefonnumre, e-mail adresse, CVR og CHR nr.

    14.2. Disse oplysninger anvendes til at ekspedere købers ordre og opbevares i fem år fra købers sidste køb, hvorefter oplysningerne slettes. Oplysningerne anvendes ikke til andre formål, ligesom de ikke videregives eller sælges.

    14.3. Der registreres ikke personfølsomme oplysninger hos Ornestation Mors.

    14.4. Ornestation Mors indsamler kun personoplysninger ved købers udtrykkelige samtykke, således at køber er informeret om hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

    14.5. Køber kan til enhver tid kræve indsigt i hvilke personlige oplysninger, der er registreret om køber, ligesom køber har ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Ornestation Mors er forpligtet til at rette eller slette oplysningerne om en køber, der gør indsigelse såfremt de registrerede oplysninger er fejlbehæftet eller vildledende.

    14.6. Ornestation Mors henviser i øvrigt til Ornestation Mors Cookie- og Privatlivspolitik som kan ses på Ornestationmors.dk

  15. Voldgift i relation til tvister om sæd

    15.1. Enhver tvist, der måtte opstå mellem Ornestation Mors og køber, bortset fra tvister der kun vedrører betaling af leverancer, skal afgøres endeligt ved DanAvl Voldgiftsretten jvf. dog pkt. 15.3. og pkt. 15.4. nedenfor.

    15.2. Afgørelsen sker under anvendelse af Regler for DS-Voldgifts- retten og på grundlag af gældende dansk ret, idet Voldgiftsretten dog ved sin afgørelse kan tage hensyn til billighed.

    15.3. Hvis en tvist vedrører krav, der har en økonomisk værdi over kr. 2.500.000, kan køber vælge at anlægge voldgiftssag ved Voldgiftsinstituttet efter de af Voldgiftsinstituttets vedtagne regler herom og på grundlag af gældende dansk ret.

    15.4. Er der anlagt sag ved de ordinære domstole mod Ornestation Mors, skal Ornestation Mors uanset aftalen om voldgift og uanset regreskravets størrelse kunne medindstævne (= adcitere) køber under en sådan retssag. Er der anlagt sag ved de ordinære domstole mod køber, skal køber uanset aftalen om voldgift og uanset regreskravets størrelse kunne medindstævne (= adcitere) Ornestation Mors til en sådan retssag.

  16. Tvistligheder i øvrigt

    16.1. Måtte der opstå tvister mellem køber og sælger om andre forhold end angivet i pkt. 15, da skal disse tvister afgøres af Danmarks Domstole i overensstemmelse med rets- plejelovens regler og efter den til enhver tid gældende danske lovgivning og praksis.

Om os

Ornestation Mors er en familieejet virksomhed, startet i 1974 af Martin Markussen. I dag drives den af 3. generation af Markussen familien, som er med til at servicere vores kunder. Vores primære forretningsområde er at producere og levere kvalitetssæd til dansk svineproduktion.

Nyhedsbrev